30 November 2009

'Doa' Nik Aziz dikecam

Salam,

Membaca surat khabar Berita Harian hari ini yang bertajuk "Doa Nik Aziz dikecam" membuatkan aku tersenyum kambing sendirian. Kelakar pun ada malu pun ada. Kelakar sebabnya ialah kerana kenyataannya macam budak-budak yang baru belajar dan malu pula kerana ia keluar dari mulut seorang yang telah dianggap ulama oleh ramai orang tetapi tidak termasuk aku.

Aku kesian pada Nik Aziz kerana beliau telah dipergunakan oleh banyak pihak demi kepentingan politik. Sayang sekali, orang sebaik dan sebijak beliau telah dieksploitasi oleh mereka yang berkepentingan sehinggakan kredibiliti beliau sebagai TOK GURU telah hilang serinya. Aku sedih dengan politik kita sekarang dan aku lagi sedih dengan mereka yang memperalatkan agama demi survival politik mereka.

Semoga Allah membuka pintu hati mereka semua. Doa Nik Aziz Dikecam boleh dibaca di
http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Sunday/BeritaUtama/20091128230204/Article/index_html

Tiada ulasan: