02 Ogos 2009

ISA TAK BOLEH DIHAPUSKAN

Salam,

ISA memang tak boleh dihapuskan. Walaupun kerajaan rasa tertekan dengan demo yang diadakan oleh puak yang anti ISA, tetapi kerajaan sama sekali tidak boleh mengambil tindakan memansuhkan ISA. ISA adalah satu-satunya cara yang ada untuk melindungi negara daripada menjadi mangsa cucu-cicit komunis.Komunis sudah lama berkubur tetapi cucu-cicitnya masing bebas berkeliaran. Undang-undang negara sekarang ni sudah tidak mampu lagi menegakkan kebenaran dan menentukan siapa sebenarnya yang salah, malah undang-undang negara kita sekarang ni dengan mudah dan sewenang-wenangnya dipermainkan oleh pihak tertentu. Seperti kata Mesin Taip Buruk, undang-undang negara sekarang sedang dipermainkan oleh Anwar Ibrahim dengan melengah-lengahkan kes pembicaraan liwatnya. Betulkah begitu?

Pada aku, aku percaya ISA sangat diperlukan dan tak boleh dihapuskan. Kadang-kadang dalam sesetengah kes patut pun mereka ditangkap. Seperti kata Sanusi Junid, kalau selepas mereka melakukan huru-hara baru nak ditangkap sudak tak ada gunanya lagi, nasi dah jadi bubur. Jadi sebelum tu lagi kita kena ambil tindakan, barulah negara aman.

Lagi pun buat apa kita nak takut kalau kita tak melakukan kesalahan. Orang yang anti ISA ini ialah mereka yang suka melakukan kejahatan.

Tiada ulasan: