05 Ogos 2009

Ketua SPRM diugut bunuh

Salam,

Begitulah bunyi tajuk utama di akhbar Berita Harian hari ini. Ngeri bunyinya. Inilah yang bakal terjadi apabila perasaan tidak puas hati menghantui seseorang. Mereka sanggup melakukan apa sahaja.

Ugutan bunuh ini diterima oleh Datuk Seri Ahmad Said Hamdan ekoran rasa tidak puas hati atas kematian Teoh Beng Hock. Rasa tidak puas hati ini adalah susulan tersebarnya satu rakaman klip video kejadian seorang lelaki Cina dibelasah sekumpulan lelaki yang dikatakan mempunyai kaitan dengan SPRM menerusi internet. Rakaman video ini boleh dilihat dalam blog advocateviews.blogspot.com.

Aku telah menyaksikannya. Sungguh kejam perlakuan mereka dalam video ini. Tapi aku tak pasti sama ada orang yang kena belasah itu Teoh. Yang aku pasti tindakan sebegini memang zalim dan tak patut berlaku dalam sebuah negara yang sudah merdeka, bertamaddun dan maju dalam semua hal.

Aku harap pihak polis akan mengambil tindakan yang tegas dan cepat terhadap mereka yang terlibat bagi menjaga nama baik pihak polis dan SPRM.

Tiada ulasan: