04 September 2008

Krisis Keyakinan Dalam UMNO.

Salam semua,


Selepas membaca kritikan Demag Lebar Daun dalam blog saya dan pengakuan Khairy Jamaludin(KJ) dalam agendadaily, saya merasakan kebenaran(apa yang dikatakan oleh Demamg Lebar Daun dan KJ) ini sudah meresapi ke seluruh jiwa rakyat jelata. Rakyat sekarang mengalami krisis keyakinan sama ada dalam kepimpinan pemuda mahu pun kepimpinan tertinggi parti.

Saya tak nak sentuh soal kepimpinan tertinggi parti, sebab saya merasakan kepimpinan tertinggi telah melakukan apa yang sewajarnya dilakukan. Sama ada ia diterima oleh rakyat atau tidak, terserahlah kepada rakyat semua. Pemikiran rakyat sekarang susah dibaca.

Cuma apa yang saya nak katakan di sini ialah adakah kepimpinan parti di peringkat bawahan telah melakukan yang sewajarnya untuk menarik semula keyakinan rakyat terhadap UMNO? Daripada pemerhatian saya sekarang, nampaknya pemimpin atasan sahaja yang beria-ia mahu menarik semula keyakinan rakyat terhadap UMNO, namun kepimpinan di peringkat negeri atau bawahan masih lena diulik mimpi, lena dengan kereta besar dan mewah, lena dengan beberapa orang pengawal apabila bergerak ke mana-mana. Langsung tidak ada apa-apa aktiviti bersama rakyat, langsung tak nampak muka wakil rakyat(YB).

Sempena bulan yang mulia ini, saya berseru kepada semua kepimpinan UMNO terutama di peringkat bawahan, buatlah sesuatu untuk menarik perhatian rakyat kepada anda semua. Ubatilah hati rakyat yang terluka sebelum ini. Tolonglah Pak Lah, bantulah Pak Lah dalam merealisasikan impiannya. Janganlah bebankan beliau dengan desakan dan tohmahan yang tak betul.

Tiada ulasan: