04 September 2008

Antara Khairy, Mukhris dan Adnan...

Salam kepada semua pembaca,






Membaca surat khabar Utusan Malaysia hari ini, saya tertarik dengan artikel mengenai Adnan Yaakob yang mempertimbangkan hasratnya untuk bertanding jawatan Ketua Pemuda. Tertarik bukan kerana saya menyokong Adnan, tertarik kerana sekurang-kurangnya ada orang lain yang sanggup berhadapan dengan Khairy dan Mukhris. Bukan saya benci dan tak suka pada Mukhris dan Khairy tapi masanya tak berapa sesuai pada pandangan saya.

Antara Khairy, Mukhris dan Adnan, sudah tentu saya memilih Adnan. Kenapa? Khairy seorang bijak tapi saya bimbang masyarakat akan memandang serong kepada beliau selaku menantu PM. Mukhris seorang yang lantang tapi kelantangannya dikatakan datang dari bapanya Tun. Oleh itu, untuk mengelakkan daripada sesuatu yan tak diingini, lebih baik kita pilih yang tidak ada apa-apa kaitan dengan PM dan bekas PM.

Mungkin pandangan saya silap pada sesetengah orang. Namun itu adalah lumrah, setiap orang ada pandangan dan pilihannya sendiri. Saya akan tetap dengan pandangan saya, Khairy masih muda. Masa untuk Khairy naik masih panjang. Kalau kita betul-betul berkualiti, disayangi rakyat, kitak tak perlu takut. Masanya akan tiba nanti. Kelantangan Mukhris dalam membuat kritikan terbuka terhadap kerajaan membuatkan ramai yang berpandangan bahawa Mukhris telah menongkah arus. Bukan tak boleh kritik, bukan tak boleh menegur tapi ada caranya. Ikutlah cara yang betul. Jangan suka mengambil kesempatan ketika keadaan terdesak.

Jadilah pemimpin yang berjiwa rakyat. Tak ada rakyat, tak akan ada pemimpin.

2 ulasan:

Unknown berkata...

Ketiga-tiganya tidak layak dipilih sebab semua mereka ada masalah moral dan integrity

tok janggut berkata...

Kalau begitu siapa yang layak?